Stawiam na lifebranding
Abyś mógł zrozumieć, dlaczego stawiam na lifebranding, czym on w ogóle jest i dlaczego wymyśliłam taką nazwę, muszę odnieść się do podstaw. Fundamentalne będzie tu określenie, czym jest branding, a dokładniej personal branding.

Czym zatem jest branding?

Branding jest budowaniem świadomości marki. Działanie to ma na celu kreowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku marki. Zabiegi o charakterze brandingowym prowadzą do automatycznych skojarzeń nazwy lub loga marki z działaniami, jakie kryją się za ową nazwą i logiem. Posłużę się tu bardzo lokalnym przykładem – odwiedziłeś mój blog i czytasz ten post więc następnym razem, gdy tylko zobaczysz logo Lifebranding, będziesz kojarzył to logo z blogiem o personal brandingu. Ważnym elementem brandingu jest budowanie pozytywnych skojarzeń, wówczas możemy mówić o odwróceniu wyżej opisanego schematu. Jak to będzie wyglądało w tym przypadku? Gdy następnym razem będziesz szukał artykułów na temat personal brandingu, odwiedzisz blog Lifebranding 😉

Czym natomiast jest personal branding?

Chyba Cię nie zaskoczę, jak powiem, że rodzajem brandingu, dotyczącym konkretnej osoby. Zazwyczaj jest on definiowany jako zaplanowana strategia, dotycząca budowania wizerunku marki osobistej, czyli marki którą jesteś Ty sam. Czy aby na pewno da się wszystko zaplanować i zbudować wizerunek naszej osoby zgodnie z wytyczonymi założeniami?

Personal branding to nie jednorazowe działanie, lecz styl życia

Każdy z nas pełni różne role społeczne i przez ich pryzmat jest postrzegany. Gdybym chciała stworzyć teraz ewaluację swojego wizerunku, zaczęłabym pytać rodzinę, przyjaciół, pracodawców czy współpracowników o to, jak mnie postrzegają. I każda z tych grup opisałaby mnie inaczej. Nie dlatego, że mam niespójną strategię personal brandingową, ale dlatego że każdy zwróciłby uwagę na inną część mnie. Dlatego tak ważne jest byśmy, planując działania personal brandingowe (np. podczas szukania pracy), budowali swój obraz zgodny z rzeczywistością. Cóż bowiem z tego, że ktoś wśród swoich cech w CV ma wpisaną pracowitość i pięknie o tej pracowitości mówi w liście motywacyjnym oraz na rozmowie kwalifikacyjnej, jak na Facebooku w sekcji “praca” wpisał “szlachta nie pracuje”. Uważam, że człowiek nie zawsze czuje jak buduje swój wizerunek, ale to wcale nie znaczy, że aktualnie nie buduje. Dlatego, aby określić personal branding rozumiany jako styl życia, a nie tylko zaplanowaną strategię, często posługuję się określeniem lifebranding i stąd właśnie wzięła się nazwa bloga, na który trafiłeś.

Czego możesz się tu spodziewać?

Przede wszystkim dużej dawki motywacji i inspiracji oraz ciekawych treści. Będę pisać między innymi o:

  • nieszablonowych i nietypowych przykładach personal brandingu
  • roli social mediów w budowaniu marki osobistej
  • wykorzystaniu personal brandingu w promocji własnej marki

Poznałeś już moją koncepcję lifebrandingu oraz wiesz, o czym będziesz mógł tu przeczytać. Mam nadzieję, że ten artykuł Cię zaciekawił i odwiedzisz mój blog ponownie. Może masz już jakieś przemyślenia dotyczące poruszanej przeze mnie tematyki? Może o czymś szczególnie chciałbyś poczytać? Jeśli tak, koniecznie daj mi znać w komentarzu 😉

Udostępnij:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Autor: Ania Boczar
Nazywam się Ania Boczar. Prowadzę własną firmę i na co dzień, jako Personal Branding Hero, pomagam ludziom budować marki osobiste.