zrob-to
Mam dwa okresy w roku, w których robię się jeszcze bardziej refleksyjna niż zwykle. Pierwszy to koniec roku. Analizuję wtedy cały mijający rok. Drugi okres, to czas w którym byłam niedawno, czyli okolice moich urodzin. W tym czasie analizuję swoje życie z dłuższej perspektywy niż w grudniu. Zastanawiam się czy jestem w tym miejscu, w którym chciałam być w takim wieku. Jeśli do czegoś jeszcze nie doszłam, choć chciałam, to zastanawiam się dlaczego.

Wiele z moich urodzinowych analiz to prywatne przemyślenia. Jednak jest jedna myśl, która z personal brandingiem jest związana. Jak już wspominałam w innym artykule, to przede wszystkim czyny definiują nasz wizerunek. Zatem sam pomysł rodzący się w naszej głowie, naprawdę niewiele znaczy. I dziś krótko o tym 😉

Głowa pełna pomysłów

Ja zdecydowanie należę do ludzi, którzy więcej wymyślają niż robią. Jednak jakiś czas temu postanowiłam to zmieniać i skutecznie zaczęłam redukować te niezdrowe proporcje. Teraz jest lepiej – powstał blog, firma, ogólnie bardzo się zmieniłam. Jednak dalej w mojej głowie dzieje się więcej niż to, co można zaobserwować w moich działaniach.

Moi znajomi i przyjaciele dostrzegają mój zawodowy rozwój i bardzo go doceniają, życząc przy tym dalszych sukcesów. Ja jednak słysząc te wszystkie piękne życzenia i pochlebne słowa, jakie docierały do mnie z okazji urodzin, czułam się dziwnie. To wszystko co widać, to taka Gubałówka w porównaniu do Mont Everestu, jaki jest w mojej głowie 😉 Przez co miałam wrażenie, że nie zasługuję na te wszystkie „robisz dobrą robotę”.

Zaczęłam się zastanawiać, dlaczego tego nie robię. Od razu pojawiła się szybka odpowiedź: „nie mam czasu”. Owszem trochę z tym czasem u mnie kiepsko ostatnio, ale czy aby na pewno jest to wytłumaczenie? Nie sądzę.

„Cały mój świat zaklęty w „gdyby” (…)”

A Ty jak często mówisz sobie, że gdyby coś się zdarzyło, to Twoje życie potoczyłoby się inaczej? Rzecz w tym, że życie samo się nie toczy. Wbrew pozorom wiele rzeczy zależy od nas i jest konsekwencją naszych wyborów.

Chcesz coś zrobić? Masz pomysł na biznes lub na zmianę w swoim życiu? Nie kończ na chęci i pomyśle, tylko to zrób. Jeśli masz ludzi, którzy są dla Ciebie inspiracją, to zapewne inspirują Cię, nie tylko tym co mówią, ale za ich słowami idą też czyny. Zatem przekuj pomysły w działania i teraz Ty bądź inspiracją dla innych.

Sam pomysł to naprawdę niewiele. Każdy może wpaść na podobny. Dopiero gdy zaczynasz działać, Twój pomysł ożywa i dostaje duszę.

Klątwa doskonałego

Brak działania to często nie tylko zwykły brak zamieniania pomysłów w czyn. Często jest chorobliwym dążeniem do perfekcji. Jasne, lubimy piękne i idealne rzeczy. Ale zastanów się, czy świat który Cię otacza, jest idealny? Nie. Co z tego, że kupujesz nowy sprzęt, jak w fabryce już powstaje jego lepsza, udoskonalona wersja. Czy to znaczy, że nie powinieneś kupować tego sprzętu, tylko poczekać na nowy? Nie, bo z nowym będzie taka sama historia, więc w efekcie tego sprzętu nigdy byś nie kupił.

Podobnie jest z działaniem. Co z tego, że wiecznie będziesz udoskonalał pomysły. Nie będziesz działać, to nikt nie będzie wiedział jak kreatywny jesteś. Pomysł pozostanie tylko w Twojej głowie. A chyba nie o to Ci chodzi. Jeśli nie zapanujesz nad swoim perfekcjonizmem, nigdy nie będziesz miał okazji zaobserwować efektu swoich działań.

Zawrzemy deal?

Wiem, że zmotywowanie się do działania bywa trudne. Wiem, że łatwo uciekać w brak czasu lub ciągłe dopieszczanie pomysłu. Dlatego postanowiłam stworzyć przestrzeń, w której będziemy się wzajemnie wspierać. Miejsce, w którym każdy będzie mógł podzielić się swoimi wątpliwościami w budowaniu własnego wizerunku. Miejsce, w którym będziemy podnosić swoje personal brandingowe kompetencje. I jednocześnie miejsce, w którym będziemy wzajemnie motywować się do działania. Myślę, że najlepsza będzie do tego moja nowo powstała grupa na Facebooku.

Masz pomysł na swój rozwój, ale nie idzie Ci z jego realizacją? Masz firmę lub bloga i chciałbyś być postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie lecz nie wiesz jak to zrobić? Jesteś postrzegany inaczej niż byś chciał i nie wiesz skąd to się bierze? A może wręcz przeciwnie – jesteś ekspertem w zakresie budowania marki osobistej i szukasz przestrzeni, w której mógłbyś wymieniać się wiedzą i doświadczeniami? Dołącz do grupy i razem zacznijmy działać już dziś.

Udostępnij:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
Autor: Ania Boczar
Nazywam się Ania Boczar. Prowadzę własną firmę i na co dzień, jako Personal Branding Hero, pomagam ludziom budować marki osobiste.