
Reklamuj się jak Cię proszą
Za większość rodzajów reklam, trzeba płacić. Dlatego następnym razem słysząc pytanie o Twoje zajęcie, pomyśl sobie, że ktoś właśnie daje Ci darmową przestrzeń reklamową. Co więcej, wiesz że Twoja reklama nie zostanie potraktowana jak SPAM i wrzucona do worka z innymi niechcianymi komunikatami. Masz gwarancję, że odbiorca reklamy chce Cię wysłuchać. W końcu sam zadał pytanie 😉 Skorzystaj więc z okazji i mów. Czym więcej pasji i zaangażowania będzie w Twojej opowieści, tym większe masz szanse skraść serce swojego rozmówcy i uczynić go swoim przyszłym klientem.
Kto wie czy za rogiem nie stoi… nowy klient
Pomysł na ten post zrodził się w autobusie. Usadowiłam się na moim ulubionym miejscu, które akurat było wolne. W drodze zazwyczaj dużo myślę, analizuję, wpadam na nowe pomysły. Tym razem, z mojego standardowego zadumania wyrwało mnie kichnięcie pasażera obok. Powiedziałam więc „na zdrowie” i chciałam wrócić do dalszych analiz, ale pan zaczął ze mną rozmawiać. Od słowa do słowa, pan zapytał czym się zajmuję. Gdy dojechaliśmy do mojego przystanku końcowego, mówiliśmy już sobie po imieniu i wymieniliśmy się kontaktami. Nie byłoby to możliwe, gdyby którekolwiek z nas nie chciało mówić o swoim biznesie. W przyszłości może zostaniemy swoimi klientami lub kontrahentami. W biznesie nigdy nic nie wiadomo 😉
Może ten przykład Cię nie przekonał, bo historia skończyła się na wymianie kontaktów, nie na realnej współpracy. Dlatego mam dla Ciebie inną historię. Rafał prowadzi firmę Hartwork od siedmiu miesięcy i jak sam mówi, w pracy skupiał się przede wszystkim na reklamowaniu swoich klientów. Ostatnio postanowił jednak pochwalić się swoją działalnością w mediach społecznościowych i wrzucił post, w którym poinformował, czym się zajmuje. Post zdecydowanie nie był sprzedażowy. Tak naprawdę Rafał jedynie dał znać znajomym, że ma firmę, a w ciągu 10 minut od publikacji posta dostał propozycję zlecenia 😉
Praca szuka człowieka
Nie każdy musi chcieć zakładać firmę. Preferując pracę na etacie, także możesz skorzystać na mówieniu o sobie. Mówiąc o tym, czym się zajmujesz, masz szansę zostać zauważonym, a co za tym idzie, często nie musisz szukać pracy. To praca ma szansę znaleźć Ciebie. Nawet jeśli wydaje Ci się, że Twój rozmówca nie zaoferuje Ci ciekawej pracy, może okazać się, że zna on kogoś, kto zaprosi Cię do udziału w fascynującym projekcie. Ale o tym, że poczta pantoflowa to potęga i budując swój wizerunek, nie musisz szukać pracy, bo można Cię znaleźć, pisałam już w poście o kluczowych powodach budowania marki osobistej.
Ruszaj po feedback
Tak jak wspominałam we wstępie, niektórzy nie mówią o swoim biznesie z obawy przed wykorzystaniem ich pomysłu. A przecież pomysł to naprawdę niewiele. Sama innowacyjna myśl nie wystarczy, by tę innowację wprowadzić. Jeśli chcesz wcielić w życie pomysł, to pewnie masz już na to plan, a może nawet już zacząłeś działać, więc masz przewagę. Opowiadaj więc o swoich planach, bo wtedy mają one szansę na rozwój.
Pamiętaj, że dzieląc się swoimi pomysłami, doświadczeniami, planami, masz szansę dostać informację zwrotną na temat Twojej aktywności. Po pierwsze, ktoś może Ci doradzić, czego i w jaki sposób powinieneś się douczyć, by wspiąć się na wyższy poziom. A po drugie, możesz zobaczyć jaki sens tego co robisz widzą inni. Oczywiście, zawsze znajdą się hejterzy Twojego pomysłu. Zwłaszcza jeśli jest on innowacyjny. Nie powinieneś więc rezygnować ze swoich planów, gdy ktoś powie Ci, że Twoje działania nie mają sensu. Jednak gdy dostaniesz taką informację od większej liczby osób, to może rzeczywiście coś jest nie tak w prezentacji Twojego produktu. Coś sprawia, że ludzie nie widzą w nim takiego potencjału jak Ty. Autor zawsze będzie odczuwał większą wartość swojego pomysłu niż inni ludzie. Jednak to osoby postronne mają być odbiorcami produktu i za niego płacić, więc warto mówić o swoich działaniach i badać w ten sposób zapotrzebowanie rynku.
Podsumowanie
- odpowiedź na pytanie o aktualne zajęcie, jest jak bezpłatna reklama, o którą Cię proszą
- nigdy nie wiesz, kto jeszcze zainteresuje się Twoją ofertą – tylko mówiąc o niej, możesz się tego dowiedzieć
- praca może Cię znaleźć tylko wtedy, gdy mówisz czym się zajmujesz
- mów o swoim biznesie, by dowiedzieć się czy trafiasz w potrzeby swoich potencjalnych klientów
Ciekawa jestem, czy zawsze mówisz o tym co robisz. Może przekonałeś się na własnej skórze, że warto? Jeśli tak, to koniecznie podziel się tą informacją w komentarzu.