Dobra wizytówka powinna być nie tylko ładna, ale przede wszystkim funkcjonalna. Oprócz umieszczenia na wizytówce ważnych informacji, powinieneś pamiętać o poprawności tych danych. Nic po pięknym kartoniku, jeśli nie spełnia on najważniejszych założeń – osoba, która dostała wizytówkę, nie może się z Tobą skontaktować. Jeżeli, z jakiegoś powodu musiałeś zmienić dane, powinieneś także zaktualizować wizytówki.

Niestety wizytówka jest narzędziem offline, przez co trudno zapewnić aktualność danych dla kartonika wręczonego przed kilkoma laty. Mimo wszystko jest kilka rzeczy, o które możemy się zatroszczyć, aby ułatwić znalezienie nas komuś, kto ma nieaktualne informacje na nasz temat. I dziś krótko o tym 😉

Aktualne dane na stronie internetowej

Nie zawsze masz możliwości przekazania nowych wizytówek wszystkim, którzy dostali ich pierwszą wersję, dlatego tak ważna jest poprawność danych na stronie internetowej. Strona internetowa jest narzędziem, które powinniśmy aktualizować w pierwszej kolejności. Zazwyczaj, gdy orientujemy się, że dane, które mamy są niepoprawne, sprawdzamy informacje na stronie internetowej. Możemy być pewni, że tak samo działają nasi klienci, a przynajmniej większość z nich 😉

Używaj przekierowań

No dobra, a co jeśli zmienił się także adres strony? Oczywiście mogło się tak zdarzyć. Karolina doszła do wniosku, że nazwa firmy Karolex nie brzmi najlepiej i postanowiła ją zmienić. Dotychczas nazwa firmy zawierała się w domenie jej strony internetowej i teraz albo musiałaby zostać przy adresie strony nieadekwatnym do jej nazwy, albo zmienić także adres strony. Oczywiście lepsza jest ta druga opcja. Jednak w tej sytuacji Karolina powinna zrobić przekierowanie ze starego adresu strony na nowy adres. Można takie przekierowanie ustawić albo na stronę główną nowej witryny, albo na landing page’a, czyli specjalnie przygotowaną stronę, w której wyjaśniamy co i dlaczego się zmieniło.

Jak długo trzymać starą domenę?

Wszystko zależy od tego, jak bardzo była popularna. Zwykle powinno to być co najmniej kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. W przypadku dużych firm, dystrybuujących materiały drukowane (czyli na przykład ulotki lub wizytówki) na dużą skalę, może się okazać, że konieczność trzymania starej domeny będzie wymagana przez kilka lat, albo nawet już zawsze.

Aktualność ponad wszytko

Powiedzmy sobie to jeszcze raz. W tym poście mówimy o starej już dawno wręczonej wizytówce. W momencie gdy wręczasz swój kartonik, dane na nim muszą być aktualne 😉

Podsumowanie

  • informacje na wizytówce powinny być aktualne w chwili jej wręczania
  • nasza strona internetowa powinna być zawsze aktualna
  • zmieniając adres strony, powinieneś zrobić przekierowanie ze starego adresu, który był podany na starszych materiałach drukowanych
Autor: Ania Boczar
Nazywam się Ania Boczar. Prowadzę własną firmę i na co dzień, jako Personal Branding Hero, pomagam ludziom budować marki osobiste.